Bloggen Cykla i Malmö



Bloggen Cykla i Malmö startades 2008 av mig, Christian Fasth. Jag är en cykelintresserad och samhällsengagerad person som brinner för att göra det lättare att cykla i Malmö. Genom åren har jag bland annat varit med och ordnat Malmö Cykelfestival och varit ordförande för Cykelfrämjandet i Malmö. Till vardags jobbar jag i en cykelaffär som mekaniker och säljare.

Är du också trött på halvdana cykelvägar som inte hänger ihop? Tycker du att det är dags att bryta bilens dominans? Cykla i Malmö är en blogg som handlar om Malmö som cykelstad och vad som kan förbättras så att fler väljer att cykla i Malmö. Tanken med bloggen har alltid varit att komma med idéer till nya lösningar och förbättringar av befintlig cykelinfrastruktur. Samtidigt är cykelstaden Malmö mer än bara cykelvägar. Det är du och jag som cyklar i Malmö. Därför är det viktigt att vi alla hjälps åt att följa trafikregler och visar hänsyn i trafiken. En del inlägg kommer därför handla om lagar, regler och cykelvett. Men mest av allt kommer jag skriva om cykelinfrastruktur och där vill jag väldigt gärna höra vad just du tycker. Mejla mig på info(at)cyklaimalmo.se eller lämna en kommentar här nedan.

Tack för att du är med och gör Malmö till en bättre stad att cykla i!


Kommentarer